czwartek, 16 marca 2017

Mini tarty. Z kozim serkiem


bezglutenowa tarta

bezglutenowe przekąski

Jak zapewne wiecie, na co dzień unikam spożywania nabiału zwierzęcego. Nie dlatego, że mam alergię, nietolerancję. Po prostu często nie czuję się po nim najlepiej.
Jedyną rzeczą którą zawsze mam w kuchni jest domowej roboty masełko klarowane. Według mnie nadaje niepowtarzalnego smaku, aromatu często prostym, zwyczajnym potrawom.
Nawet zwykła kasza polana tym "płynnym złotem" smakuje inaczej, lepiej.
Jeśli chodzi o szeroko pojęty nabiał zwierzęcy, czyli ser, śmietanę, mleko, itd., ten w mojej kuchni jest raczej rzadkością. Chętnie sięgam po roślinne alternatywy, które są równie smaczne i wartościowe.
Najczęściej ten  kokosowy i  migdałowy. Są jednak takie sytuacje, kiedy robię odstępstwo od moich zasad.
Kiedy znajoma gospodyni daje mi  świeżo odciśnięty, domowej roboty ser kozi, wiem, że w mojej kuchni musi powstać coś pysznego. Wracam do domu i natychmiast działam. Tak właśnie powstały te mini tarty, które zachwyciły mojego męża- osoby która nie przepada za "kozimi specjałami"
Pyszne kruche ciasto i to proste nadzienie, które podbiło nasze podniebienia.  No ale jak mówią, piękno tkwi w prostocie!

przystawki bezglutenowe

warzywna tarta bezglutenowa

Składniki ( ciasto):

  • 1/2 szklanki mąki kokosowej
  • 1/2 szklanki mąki gryczanej
  • 2 łyżki masła orzechowego
  • szczypta soli
  • 2 jajka
Mąkę kokosową i gryczaną przesiewam do miski. Dodaję jajka, sól i masło orzechowe. Zagniatam kruche ciasto, które następnie schładzam w lodówce przez około pół godzinki. Po tym czasie kroję je na 6 równych części. Ciastem wykładam wyłożone papierem do pieczenia foremki na mini tarty ( średnica 8 cm).
Ciasto nakłuwam widelcem w kilku miejscach. Piekę w nagrzanym piekarniku do 180 stopni jakieś 5 minut. W tym czasie przygotowuję nadzienie.

Nadzienie: 
  • 2 jaja
  • szczypta soli
  • 100 gram startego sera koziego
  • duża garść świeżego tymianku
  • pomidorki koktajlowe
Na podpieczony spód wykładam nadzienie. Na wierzchu układam pomidorki. Dopiekam kolejne 15 minut..

kruche ciasto bezglutenowe

2 komentarze:

  1. Śliczne, zjadłabym je z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są naprawdę proste i pyszne, warto spróbować:) gorąco pozdrawiam

      Usuń